Concursul interjudeţean de interviuri şi reportaje „Condei de jurnalist”, ediţia a II-a, organizat la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Suceava (prof. Rahila Cuşnir, coordonator; prof. Cornelia Bratu, Camelia Lorenţi şi Gabriela Cazac), sub egida Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, s-a încheiat ieri. Au participat aproape 80 de elevi din clasele IX-XII din mai multe judeţe ale ţării, iar, după două sesiuni de jurizare, marţi au fost decise ierarhiile celor două secţiuni şi a avut loc festivitatea de premiere. Iată laureaţii:
Reportaj. Premiul I – Maruseac Elisabeta, Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava; Huţu Mădălina, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava; Premiul II – Mihuţ Alexandra, Liceul de Artă Baia Mare; Buta Paula-Bianca, CN „Mihai Eminescu” Suceava; Premiul III – Ion Ancuţa, Colegiul Naţional „Mihai Viteazu” Slobozia; Colibaba Romina şi Sorocaniuc Mărioara, Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi; Menţiuni – Coţofria Simona, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani, Sava Ana-Lorena, Liceul Teoretic „Ion Luca” Vatra Dornei; Negură Iuliana, CN „Mihai Eminescu” Suceava; Spiridon Ioana, CN „Mihai Eminescu” Suceava; Cucoş-Robilă Roxana, CN „Mihai Eminescu” Suceava.
Interviu. Premiul I – Buta Paula-Bianca, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava; Zaharia Diana, Colegiul Naţional „Mihai Viteazu” Slobozia; Premiul II – Mareşi Alice Andreea, Colegiul Naţional „Spiru Haret” Târgu-Jiu; Vasiliu Alina Elena, Liceul Teoretic „Emil Botta” Adjud; Premiul III – Popa Andreea-Paula, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Baia Mare; Bertişan Loredana, CN „Mihai Eminescu” Suceava; Menţiuni – Ungureanu Roxana, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani; Moalfă Elena-Mihaela, Colegiul Naţional „Spiru Haret” Târgu-Jiu; Gavril Ursache Alma Ioana, Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni; Barariu Gabriela, CN „Mihai Eminescu” Suceava.
Desfăşurat sub motto-ul „Jurnalistul trebuie să aibă cinste şi gramatică” (Cristian Tudor Popescu), concursul a vizat, potrivit organizatorilor, „dezvoltarea competenţelor de exprimare orală şi scrisă ale elevilor de liceu, în vederea creşterii eficienţei comunicării de tip jurnalistic”. Printre obiective s-au numărat exersarea unor tehnici adecvate de documentare, de cercetare a unei teme şi de investigaţie jurnalistică; utilizarea adecvată a strategiilor şi a regulilor de exprimare orală şi scrisă în textele publicistice; exersarea tehnicilor de redactare a textelor jurnalistice, implicarea instituţiilor locale de presă în educarea şi promovarea tinerilor, astfel încât ei să achiziţioneze cunoştinţe şi abilităţi proprii meseriei de jurnalist. (L.D.C.)
>>> Imagini din albumul festivităţii de premiere: