L.D. CLEMENT:
O firmă de recrutare cu (înţelegem) largă acoperire a dat publicităţii în această săptămână o ierarhie a celor mai bine plătite profesii în România acestei perioade. Potrivit titlului unei introduceri în fondul datelor cercetării, pe primele 3 poziţii s-ar afla directorii de vânzări, inginerii (din păcate, fără niciun fel de specificare; ce fel de ingineri?, unde?) şi specialiştii IT. În mod curios (şi fiindcă un studiu anterior îi plasa între primii 3) lipsesc din darea de seamă notarii! Dar nu lipsesc avocaţii; dacă cei situaţi pe „podiumul” profesiilor ar avea parte de lefuri ce bat spre 1000 euro/ lună, avocaţii îi urmează, cu un rezultat… mai modest, de 800 euro. Apoi? Arhitecţi, directori de marketing, contabili; cu câte 500-600 euro/ pe lună, ar fi mai departe specialiştii în PR (ăştia sunt cei care îmi trimit şi mie câteva sute de email-uri zilnic, cu tot felul de comunicate în care spun că produsele, serviciile lor – chiar politice sau administrative – sunt literalmente excelente şi că viaţa noastră, în general, e roz-roz-roz, la soare te-ai putea uita, dar la ea ba, totodată dulce-dulce-dulce, până la greţ; oricum, interesanţi prozatori sunt PR-iştii aceştia, iar la nevoie scriu şi în versuri, scriu orice), auditorii, farmaciştii. Cu farmaciştii se încheie această listă unde, bunăoară, nu-s de găsit medicii. Probabil nu numai pentru că destui dintre noi se duc direct la hapuri (şi papă uneori „suplimente alimentare” cu lopata), ocolind medicul; nu numai pentru că veniturile a destui medici n-au cum să apară pe fluturaşi sau declaraţii fiscale; ci şi pentru că actul medical în sine (nu c-ar fi prost) se vinde prost în România: un sirop de tuse luat cu linguriţa pare, pentru mulţi, mult mai concret decât profilaxie, tratamente etc. Iar dacă sumele de mai sus vă provoacă invidii, consolaţi-vă măcar privind strada, casele, maşinile etc. pentru a vă reaminti că cei care-şi etalează averi şi luxuri nici măcar n-au profesii ca cele enumerate. Sunt doar nişte oameni harnici şi chivernisiţi, aşa cum aţi putea deveni şi dvs., dacă, precum ei, asudând din zori în noapte şi adunând bănuţ cu bănuţ… Ei, dar să nu credeţi că situaţia e aşa albastră. Îndată se va găsi un PR-ist să pună undă o poveste care s-o facă roz-roz-roz.