După ce scriitorul şi publicistul Cezar Straton ne-a adus vestea dispariţiei lui Bogdan Ulmu (vezi, în „Crai nou”, „Vive les comediens!” din 24 mai a.c.), aflând despre participarea la Festivalul „Rezonanţe udeştene” a prietenului său scriitorul şi sociologul ieşean Liviu Antonesei, s-a grăbit să plănuiască un moment de evocare a celui care a fost regizorul, scriitorul Bogdan Ulmu. Astfel că, până la a lua o îmbucătură şi a sorbi un pahar spre pomenirea celui dispărut, prezent alături de ei doar prin câteva fotografii, mai înainte, în Sala de Artă „Elena Greculesi” a Bibliotecii Bucovinei, în vreme ce pe un ecran rulau versuri de Bogdan Ulmu şi alte imagini care îl surprindeau, pe rând, Liviu Antonesei şi Cezar Straton au rememorat din momentele în care s-au aflat în compania acestuia, printre altele cutremurându-se şi cutremurându-ne spunând că, doar cu vreo lună înainte, Bogdan Ulmu şi Călin Ciobotari lansau la Iaşi volumul-dialog (B.U. răspunzând întrebărilor lui C.C.) „365 de dialoguri teatrale” (ed. Librex, 2016), „o senzaţională radiografie a teatrului”, după cum a precizat Liviu Antonesei.
Reîntâlnirea (publică) dintre Cezar Straton şi Liviu Antonesei a prilejuit şi prezentarea unora dintre cărţile semnate în anii din urmă de Cezar Straton, începând cu „Zeul Arbore” (2004) şi sărind la „Ecologia iubirii” (2007), la „Cezar’s – Dicţionar ludic” (2013) şi „Dicţionar amoros” (2014), cele două din urmă prefaţate de Liviu Antonesei şi Bogdan Ulmu.
La rândul său, Liviu Antonesei a revenit la Suceava însoţit de scriitoarea Nicoleta Dabija şi cartea sa „O lună în confesional. Convorbiri cu Liviu Antonesei” (2014), rezultatul unui dialog intens, purtat vreme de o lună, în care cel intervievat insistent s-a întors către sine, (s-)a destăinuit, vorbind atât despre reacţiile sale faţă de evenimente sociale şi politice, cât şi despre episoade din viaţa personală. | L.D. Clement
Mulțumesc pentru frumoasa pomenire în cuvinte a unui prieten drag, din păcate prea grăbit să plece într-o lume, zice-se, mai bună…