Deoarece au fost atacuri de toate felurile cu amenintari chiar asupra familiei mele si a lui Nicu Filip, datorita cutremurului de grad maxim din masoneria romana, prin demascarea coruptiei din interior, un semnal puternic in toata lumea masonica romaneasca si internationala, acelasi lucru se intamplase cu un an mai inainte si in Franta, Nicu Filip a fost nevoit sa contracareze loviturile, astfel ca am infiintat, in 16 iunie 2002, (atentionez cititorul, deci ulterior infiintarii Marii Loje Nationale din Romania – Loja de Ritualistica Comparata si Cercetari Masonice), Marea Loja Nationala A Romaniei (atentie, s-a schimbat „DIN ”cu „A” Romaniei) , cu o rezonanta simbolica pe care multi nici azi nu au descifrat-o simbolic. Am avut infintate practic in 2002 aceste doua ONG-uri. Cu toate ca initial am lucrat ca Loja de Ritualistica Comparata si Cercetari Masonice, vazand ca nu suntem lasati in pace a trebuit sa lucram si in numele celui de-al doilea ONG infiintat, si anume Marea Loja Nationala A Romaniei, unde am fost Mare Maestru doua mandate a cate 4 ani, din 2002 pana in 2010.
In acesti 8 ani am reusit pe langa activitatea initiatica personala de care nu m-am desprins nici o clipa, conducand si Loja Athenaeum, inca de la infiintarea ei, din 9. 09.1999, sa pun in aplicare, impreuna cu Nicu Filip, un nou Program Masonic de Regenerare a Masoneriei Romane, a unei masonerii curate, eliminand tot ceea ce a insemnat in primul rand accederea in masonerie a celor care doreau sa-si ascunda un trecut contestat, sub masca onorabilitatii Ordinului.
De aici a si inceput conflictul, deoarece am deranjat foarte multi oameni care in perioada comunista au fost exact cei care au oprimat masoneria, asa cum am vazut in dosarele de pana in 1989, de la C.N.S.A.S. (Consiliul National de Studiere a Arhivelor Securitatii), iar dupa 1989 s-au infiltrat in masonerie devenind marii Venerabili de Loji, invatandu-ne masonerie pe noi cei mai tineri. Acesti oameni, comunisti, securisti etc., care au fost oameni bine pregatiti si care si-au facut temele foarte bine, deci cu calitati incontestabile, au un singur defect pentru care in opinia mea si a mai multora nu pot fi initiati niciodata deoarece nu vibreaza, sunt goi spiritual pe dinauntru, cunosc masoneria foarte bine, o mananca precum untul pe paine dimineata, dar, repet, nu vibreaza si asta pentru un singur motiv, ca au fost 45 de ani obligati sa fie atei, or prima intrebare care este eliminatorie inainte de a fi initiat, este tocmai aceea: daca crezi in Dumnezeu. Daca spui nu, nu esti initiat niciodata.
O sa-mi spuna toti, dar chiar toti ca dupa 1989 au devenit profund credinciosi. E posibil, dar constructia spirituala, crezul omului in Dumnezeu s-a schimbat enorm. Vedeti, astazi in lume s-au produs mutatii extraordinare de la cele, de exemplu, din genomul uman si pana chiar la cele ale relatiei om – sacru, astfel ca nu se mai poate concepe, gandi si actiona cu aceleasi dioptrii de acum sute de ani si astazi. Acesti oameni care pot fi bunicii, parintii multor tineri de azi trebuie sa nu se supere, sa intelega ca nu mai pot fi in prima linie nici in masonerie, asa cum din pacate dupa 1989 au facut in mai toate domeniile , trebuie sa se retraga.
Programul masonic de la Brasov pus in aplicare a prevazut unele schimbari radicale si anume:
– Scaderea taxelor de initiere pe care le mentinem si azi, fiind pur simbolice, avand astfel posibilitatea sa fie initiati si cei din domeniul bugetarilor, din clasa de mijloc, mai clar spus si nu doar cei cu bani foarte multi, asa cum se practica in alte Mari Loji chiar si azi, facand o masonerie pentru bani si interese de grup, afaceri etc., deviind de la drumul initiatic masonic;
– Consacrarea de Loji nu numai la orase, ci si la sate, deoarece exista in satele romanesti un potential uman spiritual nealterat, un patrimoniu cultural traditional care inca mai exista; am infiintat o astfel de Loja la Hobita, satul unde s-a nascut titanul sculpturii universale, Constantin Brancusi, o Loja model astazi pentru toti;
– Eliminarea festivismului, a agapelor fraterne pompoase care se faceau inainte si se mai fac si azi din pacate in alte Mari Loji, cu cheltuieli mari, mai ales acum cand lumea este saraca, fara locuri de munca si amarata;
– Cunoasterea istoriei masoneriei romane si universale prin cercetarea arhivelor masonice pe care le-am recuperat dupa 1989 din varii institutii din tara si din strainatate;
– Elaborarea unei strategii de dezvoltare, de fixare a unei directii, pentru o masonerie nationala si romaneasca;
– Organizarea unui Muzeu masonic, a unei Biblioteci masonice (pentru ca datorita acestora suntem singurii din Romania care suntem si membrii AMMLA), editarea revistei „Cuvant Masonic” si a altor carti masonice de circuit intern dar si pentru neinitiati;
– Organizarea de Conferinte masonice publice in toata tara, Seri Culturale Europene, construirea de monumente in tara, ex. Monumentul Candela de la Alba Iulia, ridicat in memoria lui Horea, martir si deopotriva erou si frate initiat intr-o Loja din Viena.
– Cunoasterea prin comparatie si a istoriei altor rituri masonice, fiind Loji de Ritualistica Comparata si Cercetari Masonice;
– Promovarea unei masonerii de fundament crestin ortodox, a unei masonerii romanesti, pentru romani si pe intelesul romanilor, deoarece suntem o tara preponderent crestin-ortodoxa chiar daca masoneria nu face religie in Loja, iar la initiere nu se tine cont de religia careia ii apartii, dar patrimoniul nostru spiritual ne obliga la a nu lasa ascunse depozitele noastre ancestrale spirituale pe care nici o alta tara din lume nu le are, lucru confirmat si de Sanctitatea Sa, Sfantul Parinte Papa Ioan Paul al Doilea, in Romania fiind in vizita, cand a zis ca se afla cu adevarat in Gradina Maicii Domnului, a rostit un Adevar, si inca cateva modificari ale Constitutiei masonice, care devenise pana in 2002 foarte stufoasa, iar Nicu Filip a simplificat-o asa cum se votase in 1993 la Alba Iulia, in timpul mandatului sau, practic prima Constitutie masonica dupa 1989.