Tetra Pak®, lider mondial în soluţii de procesare şi ambalare a alimentelor, a anunţat că a făcut progrese semnificative în 2013 pentru atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru 2020, concentrându-se pe dezvoltarea de produse sustenabile, reducând amprenta de carbon pe întregul lanţ de producţie şi mărind procentul de reciclare a ambalajelor sale.
Pentru a dezvolta produse mai sustenabile, Tetra Pak urmăreşte creşterea gradului de folosire a materialelor regenerabile, provenite din resurse naturale care se regenerează când sunt sunt administrate responsabil, precum celuloza şi trestia de zahăr. În medie, 75% din ambalajul Tetra Pak este carton care provine din celuloză. Fiind o companie certificată de către Forest Stewardship Council™ (FSC™), Tetra Pak şi-a luat angajamentul de a folosi carton provenind din păduri administrate responsabil şi din surse controlate şi şi-a propus să folosească 100% carton certificat FSC. Astfel, Tetra Pak a crescut furnizarea de carton certificat FSC la 41% în 2013, faţă de 38% în 2012. În tot acest timp 32 de miliarde de ambalaje certificate FSC au ajuns la consumatori anul trecut, ceea ce reprezintă o creştere de mai mult de 5 miliarde comparativ cu 2012.
În plus, pe termen lung, Tetra Pak îşi propune să dezvolte un ambalaj care să provină 100% din resurse regenerabile. În 2013, compania a făcut un pas important prin lansarea LightCap™ 30, un capac din polietilenă de înaltă densitate (PEID) fabricată din trestie de zahăr. Astfel, din portofoliul companiei, în 2013 peste 1,1 miliarde ambalaje cu acest tip de închidere au ajuns pe piaţă, aproape dublu faţă de 2012.
Reducerea amprentei de mediu
Tetra Pak şi-a stabilit obiectivul de a păstra amprenta de carbon până în 2020 la nivelul celei din anul 2010, chiar dacă îşi extinde operaţiunile. Pentru a realiza acest lucru, au fost introduse o serie de iniţiative, inclusiv dezvoltarea şi auditarea unui sistem de măsurare şi raportare aliniat standardului Green House Gas Protocol Corporate Value Chain (Standardul de măsurare a emisiilor de gaze cu efect de seră). În perioada 2010 – 2013, Tetra Pak a redus emisiile în operaţiunile proprii cu 2000 de tone de dioxid de carbon echivalent, deşi a înregistrat o creştere cu 12% a numărului de ambalaje vândute.
Tetra Pak anunţă prin CDP (cunoscut ca Proiectul de comunicare a emisiilor de carbon) progresul înregistrat în 2013 şi anume îmbunătăţirea scorului CDP de la 77 la 91, care este considerat unul foarte mare comparativ cu scorul mediu al industriei de 49. CDP este o organizatie nonprofit care susţine companiile prin măsurarea, administrarea şi comunicarea informaţiilor importante despre protecţia mediului.
De asemenea, 2013 a fost anul de lansare a unui număr de inovaţii în materie de echipamente şi servicii care au venit în sprijinul clienţilor pentru a-şi reduce amprenta de carbon. De exemplu, Tetra Alcross® RO Lite a fost pusă la dispoziţia producătorilor mici şi mijlocii de brânzeturi pentru a transfoma apa în exces dintr-un deşeu într-un produs. Tetra Vertico®, o nouă generaţie de unitate de transfer de căldură, a fost lansată pentru a îmbunătăţi eficienţa energetică de încălzire şi răcire a unei vaste categorii de produse alimentare gata preparate. A fost introdus TPMS (Tetra Pak Maintenance System) On-line pentru a furniza mentenanţă maşinilor în funcţie de starea fiecăreia în locul unui calendar standardizat, ceea ce a îmbunătăţit semnificativ eficienţa şi a optimizat performanţa.
Creşterea gradului de reciclare a ambalajelor
Tetra Pak şi-a asumat angajamentul de a creşte gradul de reciclare a ambalajelor de carton de băuturi folosite, prin dublarea ratei de reciclare până în 2020 la 40%, concentrându-şi eforturile asupra creşterii nivelului de informare a consumatorilor, împărtăşind din cunoştinţele şi experienţa sa, facilitând infrastructura de colectare şi susţinând dezvoltarea tehnologiei de reciclare.
În 2013, aproximativ 43 de miliarde de ambalaje Tetra Pak au fost reciclate la nivel global, adică 24,5%, cu cca 4 miliarde mai mult decât în 2012. Una dintre pieţele care au făcut progrese semnificative în infrastructura de colectare este cea din Statele Unite ale Americii, unde rata de acces a consumatorului la infrastructura de reciclare a crescut de la 41% la 48% în perioada 2012-2013, fiind extinsă la cca 7,9 milioane de noi gospodării.
Reciclabilitatea ambalajelor face parte din inovaţiile Tetra Pak. În 2013, compania a lansat Tetra Evero® Aseptic 1000 Separable Top, un ambalaj conceput pentru a permite consumatorilor să colecteze selectiv prin separarea cu uşurinţă a părţii superioare de plastic de manşonul de carton al ambalajului.
“Atingerea excelenţei în protecţia mediului este un obiectiv strategic al companiei până în 2020, deoarece noi credem că este vitală pentru viitorul companiei şi a clienţilor noştri. Performanţa de mediu este una dintre ţintele de care ţinem cont în fiecare pas al operaţiunilor noastre, de la furnizorii noştri, dezvoltarea sistemelor de procesare şi ambalare, la serviciile şi susţinerea oferite clienţilor noştri. De aceea continuăm să avem succes în atingerea ţintelor ambitioase de mediu”, declară Claes Du Rietz, Vicepreşedinte de Mediu Tetra Pak. | Comunicat de presă, Diana Niţulescu, Graffiti PR