Un workshop cu tema de mai sus, de numai 3 ore, anunţat de Iulia Păsărin, psiholog şi psihoterapeut, se adreseaza „studentilor la psihologie, psihologilor, psihoterapeutilor, cadrelor didactice, personalului din centrele de ingrijire a copiilor, oricaror specialisti care, prin natura profesiei, realizeaza activitati de evaluare si interventie in lucrul cu copiii. Potrivit informaţiilor funizate de organizatori, în cadrul acestui workshop sunt prezentate elemente si metode de evaluare a copilului”, cu precizarea că „se vor prezenta metode de evaluare a principalelor tulburari anxioase intalnite la copil: anxietate de separare; tulburare obsesiv-compulsiva; tulburare de panica; stres post-traumatic; anxieate sociala. Sunt prezentate atat fise screening cat si indicatori prezenti in desenele si jocurile copiilor. Vor fi prezentate si metode de manageriele a anxietatii utilizate in psihoterapia copilului. Se vor aborda metode si tehnici de evaluare: non-formale: joc, desen, pictura, modelaj; interviul de evaluare pentru parinti; fisa de observatie; screening-uri si fise de evaluare pentru principalele tulburari anxioase intalnite la copii (anxietate de separare, tulburare obsesiv-compulsiva, tulburare de panica, stres post-traumatic, anxieate sociala)”. Potrivit informaţiilor furnizate de organizatorii, la finalul workshop-ului participanţii ar urma să deţină cunostinte referitoare la evaluarea si interventia psihoterapeutica a tulburarilor anxioase la copil; un model de fisa de observatie a copilului si fisa de interviu cu parintii, fisa screening pentru evaluarea tulburarilor anxioase ale copilului si fise de evaluare a fricii la copil; vor avea mai multe notiuni de interpretare a desenelor copiilor (in functie de simbolistica unor elemente care apar in desen) etc. Workshop-ul este programat pe 10 februarie. | P.C.M.