Un studiu calitativ (focus-grupuri), realizat de Mednet Marketing
Research Center (www.romednet.com) pentru Isostar, liderul european in domeniul nutriţiei sportive, relevă faptul că, pe lângă sportivii profesionişti, consumatori tradiţionali ai produselor de nutriţie sportivă, sportivii amatori au început să adopte în dieta lor produse de nutriţie sportivă menite să le susţină performanţa.
„În ultimii ani s-a remarcat o creştere semnificativă a numărului de sportivi amatori în
diverse domenii precum alergare, ciclism/ mountain bike, tenis, sport extrem. Aceştia se antrenează cu regularitate (de minim 2-3 ori pe săptămână) şi participă frecvent la
diverse competiţii dedicate amatorilor, competiţii ce reunesc din ce în ce mai mulţi
participanţi la start. Pentru a compensa carenţele din alimentaţia modernă, un număr
din ce în ce mai mare de sportivi amatori aleg să-şi suplimenteze dieta cu produse de
nutriţie sportivă specializată”, a declarat Monica Cabăţ, Project Manager Mednet
Marketing Research Center.
Printre produsele preferate ale sportivilor amatori sau de performanţă se numără:
băuturile rehidratante şi revitalizante, gelurile energizante, batoanele energizante şi
proteice, dar şi suplimentele nutritive (vitamine, minerale etc.).
Cele mai cunoscute şi utilizate mărci sunt Isostar, Powerbar, Sponser, în timp ce
criteriile de selecţie a mărcilor sunt: implicarea în sport şi sponsorizarea anumitor
evenimente sportive de către acestea, recomandările altor sportivi, ingredientele
produselor, prezenţa produselor în retailul modern, preţul.
Principalele argumente care stau la baza deciziei de consum a produselor de
nutriţie sportivă sunt: rapiditatea cu care acestea sunt asimilate de organism şi efectul
imediat în susţinerea efortului sportiv: „…oferă energie instant, sunt asimilate
imediat de organism, nu e un proces îndelungat ca în cazul altor produse
tradiţionale bogate în calorii…”; asigurarea alimentaţiei necesare într-un format convenabil înainte de o competiţie sau în timpul acesteia: “nu poţi merge cu sandvişul după tine în cursă”; creşterea performanţelor sportive prin combaterea senzaţiei de epuizare apărut în urma consumului energetic sporit; menţinerea echilibrului electrolitic al organismului prin metode de hidratare ce includ, pe lângă apa, şi vitamine şi săruri minerale; refacerea organismului după antrenamentele grele sau după competiţii etc.
Dintre bariere de consum ale produselor de nutriţie sportivă, în cadrul cercetării au
fost identificate: lipsa de informare cu privire la beneficiile acestor produse;
disponibilitatea acestora; preţul, uneori destul de ridicat.
Referitor la obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor de produse de nutriţie
sportivă, aceştia au declarat că le procură în principal din magazinele specializate,
magazine de echipament sportiv, de pe internet şi, mai recent, din hypermarket şi
supermarket, unde au început să apară mini-raioane de nutriţie sportivă. (Camelia VILĂU, Romednet)
Produsele de nutriţie sportivă îşi fac loc în dieta sportivilor amatori români
Publicat miercuri, 13 iulie 2011 de clement.media. Categorie: sănătate.
Comentariul dvs.
ClementMedia.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!